Aktualizováno: 24.11.2021, Vytvořeno: 24.11.2021 | V kategorii:

Sdílená schránka se stejným aliasem a jinou doménou v Microsoft 365

Při vytváření sdílené schránky, která používá alias (už. jméno), který je již v organizaci Microsoft 365 použit, systém vám napíše chybu. Nejdříve musíte použít alias jiný a pak ho změnit na ten, který chcete použít.

Sdílená schránka se stejným aliasem a jinou doménou v Microsoft 365 1
Chyba - uživatelský alias, je již používán

V praxi to znamená, že pokud uživatel je ales.sykora@innovativebusiness.cz, pak nevytvoříte jakoukoliv sdílenou schránku, nebo uživatele, používajícího stejný alias. Tedy například ales.sykora@bestonline.cz

Podívejte se na video, kde vše názorně ukážu i vysvětlím možné problémy a jejich řešení.

Jak vytvořit sdílenou schránku Microsoft 365 i přes to, že alias je již použit?

  1. Vytvořte sdílenou schránku s aliasem, který ještě není nikde používán
Sdílená schránka se stejným aliasem a jinou doménou v Microsoft 365 3
Správu sdílených schránek najdete v Microsoft 365 admin centru pod záložkou týmy a skupiny
Sdílená schránka se stejným aliasem a jinou doménou v Microsoft 365 5
Vytvoření sdílené schránky s nevyužitým aliasem
  1. Otevřete sdílenou schránku v administraci a přidejte jí jako alias správný název schránky
Sdílená schránka se stejným aliasem a jinou doménou v Microsoft 365 7
Přidání aliasu ke sdílené schránce
  1. Nastavte alias jako primární
Sdílená schránka se stejným aliasem a jinou doménou v Microsoft 365 9
  1. Hotovo, nyní můžete odstranit přebytečné aliasy
Máte nějaké dotazy nebo připomínky? Zanechte komentář a neváhejte se s námi spojit na facebooku!