Článek napsal Aleš Sýkora
Miluju moderní technologie a svět internetu a píšu o tom.
Aktualizováno: 14.2.2022, Vytvořeno: 10.2.2022 | V kategorii: ,

Co je Smartlook a jak funguje?

Co je Smartlook a k čemu slouží?

Smartlook je cloudová aplikace, která nahrává pohyb návštěvníků a uživatelů čímž pomáhá identifikovat slabiny v prodejních a marketingových procesech. Smartlook můžete používat na webových stránkách, aplikacích, elektronických obchodech a v mobilních aplikacích. Nástroj Smartlook je vhodný pro všechny, kdo chtějí zlepšit uživatelský zážitek a najít problémová místa ve svých aplikacích.

Smartlook Dashborad
Podívejte se na to, jak se návštěvníci pohybují po vašem webu díky Smartlooku

Smartlook vám pomůže odhalit, kde se lidé zaseknou ve vašem nákupním procesu v elektronickém obchodě, webové nebo mobilní aplikaci, kde jsou zmatení a najít další problémy. Díky Smartlooku se snadněji rozhodnete, kam umístit ovládací prvky a Call To Action prvky a zjistíte, jak lidé na vašem webu nebo ve vaší aplikaci postupují.

Smartlook často používají UX designéři, aby našli chyby v designu svých aplikací a mohli tak doručit co nejpříjemnější uživatelské prostředí.

Výhody Smartlooku

  • Díky Smartlooku dokážete webové stránky a aplikace upravit tak, aby lidé snadněji našli, co potřebují a snadněji nakoupili, nebo udělali registraci, či odeslali formulář.
  • Pomocí heatmap jednoduše zjistíte, na co lidé klikají a jak často.
  • Díky trychtýřům rychleji identifikujete nejslabší místa procesu získání zákazníka.
  • Smartlook můžete používat nejen na webových stránkách, ale i ve vašich aplikacích.
  • S toky chování identifikujete problémy v logice vaší aplikace nebo webu.

Jak Smartlook vypadá a co vše umí?

Nahrávání pohybu návštěvníků a uživatelů

Smartlook nahrává pohyb a klikání kurzoru myši, posouvání obrazovky na mobilu či tabletu. Pomocí Smartlooku se podíváte na celou návštěvu na webu nebo v aplikaci a zjistíte tak kudy návštěvník chodil a na co klikal. Díky tomu můžete identifikovat nefunkční tlačítka a odkazy, nevhodně umístěné ovládací prvky, nebo třeba problém se zobrazováním na růných zařízeních.

Heatmapy neboli mapy klikaní

Zajímá vás, na které prvky uživatelé nejvíce klikají? Nastavte si ve Smartlooku heatmapy. Díky těmto "tepelným" mapám zjistíte, na které prvky se nejvíce kliká a ve kterých oblastech lidé nejvíce jezdí myší. Můžete tak do těchto míst přidat nové výzvy k akci, nebo CTA, nebo třeba upravit banner tak, aby na něj lidé začali více klikat.

Smartlook Heatmapy
Heatmapy ve Smartlooku vám pomohou najít nejpoužívanější oblasti webu nebo aplikace

Události

Díky událostem můžete zjistit, kolik návštěv na webu dělá určitou vámi definovanou věc – událost. Následně pak můžete filtrovat nahrávky návštěv, které tuto událost splní a které ji naopak nesplní. Na základě toho můžete opět upravovat UX své aplikace a zlepšovat uživatelské prostředí. Zajímavé je například měření tzv. "Rage clicks", kdy Smartlook zaznamená, když někdo na něco zběsile kliká :). Jako základní události na e-shopu nebo webu bychom doporučili odeslání kontaktního formuláře, kliknutí na košík a další běžné věci, které už nějakým způsobem definují, že se jedná o potencionálního zákazníka a jeho návštěva může pro vás být zajímavá.

Smartlook - eventy
Události ve Smartlooku vám pomohou najít tu správnou nahrávku při procházení velkého počtu záznamů

Události si nastavíte snadno i bez programátora, pomocí speciálního prostředí pro výběr HTML prvku. Tedy jednoduše kliknete třeba na odkaz na e-mailovou adresu vaší firmy a vytvoříte událost kliknutí na e-mail.

Funnels, trychtýře – sledujte cestu zákazníka a najděte chyby v prodejním procesu

Trychtýře jsou velmi silným nástrojem pro odhalování slabin vaší aplikace. V trychtýři si vydefinujete, jakou cestou by měl zákazník postupovat při objednávce vašich služeb, registraci, nákupu, zkrátka při nějaké akci. Následně sledujete, kde v rámci tohoto procesu zákazník odešel. Na základě toho můžete na dané stránce hledat slabá místa a snažit se cestu zákazníka narovnat a posunout co nejblíže k poslednímu kroku – prodeji.

Smartlook - trychtýře
Zdá se vám, že zákazníci přidají věci do košíku, ale nenakoupí? Podložte si to daty a zjistěte z nahrávek, co je za problém.

Toky chování

Díky tokům chování se můžete vizuálně podívat, jak proudí tok návštěvnosti skrze vaší aplikaci nebo web. Můžete tak zjistit, zda logika vaší aplikace nebo webu funguje tak, jak jste chtěli.

Smartlook toky
Toky chování ve Smartlooku vám vizuálně ukážou, jak se pohybuje tok návštěvnosti ve vaší aplikaci nebo webu

GDPR Compliant

Smartlook splňuje normy pro GDPR a v jeho nastavení si můžete určit co chcete nahrávat a jaké údaje chcete ukládat. Můžete tak klidně sledovat co uživatelé zadávají do polí formuláře, pokud před tím získáte jejich souhlas. Dále můžete Nebo toto měření můžete vypnout a nemusíte uživatele zatěžovat dalšími souhlasy.

Co je Smartlook a jak funguje? 10
Vy sami si určíte, co má Smartlook zaznamenávat. Můžete tak Smartlook používat téměř anonymně.

Smartlook používá cookies, takže nezapomeňte i jeho skript přidat do své cookie lišty, pokud ho budete implementovat na webu.

E-mailové notifikace ohledně anomálií

Díky Smartlooku můžete monitorovat i anomálie v událostech a trychtýřích na vašem webu. Anomálie se vyhodnocují porovnáním změn mezi předchozím dnem a průměrem 7 předchozích dnů. Pokud vznikne anomálie, je na váš e-mail zasláno varování. Můžete tak efektivně sledovat třeba chyby na vašem webu, nebo výkyvy v návštěvnosti z reklamních kampaní, které právě provozujete.

Podporované webové platformy

Smartlook se dá použít na jakékoliv webové stránce. Pro nejpoužívanější redakční systémy jsou dostupné pluginy, které nastavení maximálně zjednoduší. K dispozici jsou moduly pro:

  • WordPress
  • Prestashop
  • Joomla
  • Wix
  • Shoptet
  • Opencart
  • Fastcentrik

A další desítky integrací jako například: Atomer, Big Cartel, CS-Cart, Eshop-rychle, eStranky, InPage, Jimdo, Magento, NetStranky, SeoShop, Shopify, Webgarden, Webmium, Webnode, Weby24, Wizishop, Magento.

Celý seznam naleznete na stránkách výrobce: Seznam integrací Smartlooku

Implementace na web

Pokud se rozhodnete Smartlook vyzkoušet ve verzi zdarma, nebo zakoupíte předplatné, získáte měřící kód, který musíte umístit do své aplikace, ať už se jedná o web, nebo mobilní apku.

Pokud se rozhodnete pro použití na webových stránkách, měřící kód vám pomůže nasadit váš webmaster.

<script type='text/javascript'>
  window.smartlook||(function(d) {
    var o=smartlook=function(){ o.api.push(arguments)},h=d.getElementsByTagName('head')[0];
    var c=d.createElement('script');o.api=new Array();c.async=true;c.type='text/javascript';
    c.charset='utf-8';c.src='https://web-sdk.smartlook.com/recorder.js';h.appendChild(c);
    })(document);
    smartlook('init', 'xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx', { region: 'eu' });
</script>

V případě implementace do vaší aplikace, Smartlook podporuje mnoho aktuálních platforem, mezi ně patří:

  • Android, iOS
  • React Native
  • Unity mobile
  • Unreal Engine mobile
  • Flutter mobile
  • Cocos mobile
  • Cordova mobile
  • Ionic mobile
  • Xamarin mobile

A další...

Jaká je cena Smartlooku?

Kolik tento cloudový nástroj stojí? Smartlook lze používat v základní verzi i zdarma, takže si můžete sami vyzkoušet, zda může i vám pomoct zlepšit webové stránky pro návštěvníky webu.

Cena předplatného Smartlooku se odvíjí podle toho, kolik návštěv měsíčně budete nahrávat a podle toho, jestli chcete využívat napojení na API. Přehled rozdílů jednotlivých plánů najdete na našem e-shopu v sekci Přehled všech předplatných Smartlooku a jejich ceník.

Chcete pomoct s nastavením Smartlooku na váš web a školení práce s administrací? Využijte náš základní balíček nastavení Smartlooku.

Máte nějaké dotazy nebo připomínky? Zanechte komentář a neváhejte se s námi spojit na facebooku!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

crosschevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram