Jak přidat email do Outlooku? (Office 365, Seznam, Gmail, IMAP)
V dnešním článku se podíváme na způsob, kterým se přidávají e-mailové účty do aplikace Outlook po instalaci kancelářského balíku Office. Jako součást článku jsem si připravil ukázku nastavení nejznámějšího českého emailu Seznam.cz. Samozřejmě si také ukážeme přidání účtu Office 365.
Přidání emailu do aplikace Outlook
Po instalaci Microsoft Office 365, budete při prvním spuštění Outlooku vyzváni k zadání e-mailového účtu. Doporučuji zde zadat svůj e-mail z Office 365 a ostatní účty přidat později. Nejlepší metodou je dle mého přidání e-mailových účtů do Outlooku přes nastavení systému Windows, nikoliv z aplikace Outlook. Z mých zkušeností vyplývá, že je tato metoda bezchybná a bezproblémová. Po přidání Office 365 účtu tedy počkejte až se Outlook nakonfiguruje a ukončete ho.
Otevření nastavení emailových účtů
Po nastavení základního účtu Office 365, které proběhne zcela automaticky si otevřete ovládací panely systému Windows. To uděláte tak, že otevřete nabídku start a napíšete "ovládací panely". V nabídce se vám tato aplikace neprodleně zobrazí a vy ji kliknutím otevřete.
Ovládací panely si přepnete do malých ikon a najdete ikonu Mail (Microsoft Outlook)
Po otevření uvidíte menu s nastavením profilů Outlooku a e-mailových účtů. Pokud jste vynechali první otevření Outlooku a přidání účtu Office 365, budete nejdříve muset vytvořit Profil. Po vytvoření profilu pak kliknete na e-mailové účty a můžeme se dát do přidávání vašich ostatních emailů do Outlooku.
Po kliknutí na e-mailové účty zvolíme Nový účet a zaškrtneme manuální konfiguraci. Většina emailových služeb totiž nepoužívá službu Autodiscover, která slouží k automatické konfiguraci účtu. V dalším kroku pak zvolíte typ účtu.
Přidání účtu Office 365 do Outlooku
V dalším kroku zvolíme Office 365 a zadáme uživatelský účet. Po kliknutí na Další > budete vyzvání systémem Windows k zadání hesla. Zde bych pouze doporučil zaškrtnout pamatovat si heslo, jinak se vás Outlook bude dotazovat na heslo při každém spuštění.
Přidání účtu IMAP/POP do Outlooku
V dalším kroku zvolíme POP nebo IMAP. Po kliknutí na Další > budete zadáte požadované nastavení účtu jako je adresa příchozího serveru IMAP + číslo Portu a adresa odchozího serveru SMTP + číslo Portu. Požadované údaje zjistíte od poskytovatele emailu.
Nastavení Seznam.cz v Outlooku
Jako příklady jsem si vybral nastavení emailu od Seznam.cz v Outlooku přes IMAP. Pro seznam je nastavení portů a adres IMAP/POP3 a SMTP popsáno v Seznam.cz nápovědě.
Název služby | Ukazuje na adresu nebo hodnotu | Port |
---|---|---|
IMAP | imap.seznam.cz | 993 (SSL) |
SMTP | smtp.seznam.cz | 465 (SSL) |
Je také důležité mít povolené používání IMAPu v nastavení Seznam.cz e-mailu. Najdete to po přihlášení do své schránky v Nastavení > Přístup z aplikací > IMAP > Povolit protokol IMAP.
Vyplníme tedy požadované údaje a klikneme na další nastavení, kde upřesníme porty dle Seznamu. V dalším nastavení také můžete upravit název organizace (pokud je email v nějaké organizaci) a další nastavení.
Pokud jste vše nastavili, potvrďte to tlačítkem OK a klikněte na Další >. Teď se ověří správnost nastavení a pokud jste vše nastavili správně, máte hotovo a můžete přidávat další účty, nebo pustit Outlook a začít vyřizovat poštu.
Po spuštění Outlooku následně přidaný email uvidíte v levém panelu s emailovými účty.
Nastavení Gmailu v Outlooku
Jako účet od Seznamu si samozřejmě můžete přidat i svůj účet Gmail.
Název služby | Ukazuje na adresu nebo hodnotu | Port |
---|---|---|
IMAP | imap.gmail.com | 993 (SSL) |
SMTP | smtp.gmail.com | 465 (SSL), 587 (TLS/STARTTLS) |
Opět tedy vyplníme požadované údaje. Problém však může nastat, pokud v Gmailu nemáte povolené připojení IMAP a pokud používáte dvoufázové ověřování. Povolení IMAPu zkontrolujete dle návodu v Nápovědě Gmailu.
Kontrola povolení IMAP:
- Otevřete na počítači Gmail.
- Vpravo nahoře klikněte na ozubené kolečko Nastavení.
- Klikněte na Nastavení.
- Klikněte na kartu Přeposílání a protokol POP/IMAP.
- V sekci Přístup IMAP vyberte Aktivovat IMAP.
- Klikněte na Uložit změny.
Při zapnutém dvoufázovém ověřování použijte vytvoření hesla pro aplikaci Outlook.
Toto heslo následně použijete v kolonce heslo a dokončíte nastavení účtu.