Aktualizováno: 15.3.2019, Vytvořeno: 15.3.2019 | V kategorii:

Vzdálené smazání dat a e-mailů Office 365 ze zařízení

Smazání dat a e-mailů vzdáleně z telefonu nebo tabletu? S officem 365 to není problém. Dnes se naučíme co dělat:

  1. Pokud nám bylo odcizeno zařízení s firemními daty a účty Office 365.
  2. Pokud nám odejde zaměstnanec, který používal firemní účty Office 365 a Exchange Online na vlastních zařízeních.

Samozřejmě nemusí jít pouze o tyto případy. Zkrátka si ukážeme jak lze vzdáleně smazat firemní data ze zařízení a jak zařízení celé vymazat.

Bylo odcizeno zařízení s Office 365

Co mohu udělat jako uživatel?

Vzdálené odstranění dat ze zařízení

  1. Přihlaste k vašmu účtu Office 365 na adrese https://portal.office.com/
  2. Přejděte do webové aplikace Outlooku
  3. Klikněte na ozubené kolo v pravém horním rohu obrazovky (nastavení) > Možnosti (nebo všechny možnosti outlooku, nebo nastavení > mail)
  4. V levém menu zvolte Obecné > Mobilní zařízení
  5. Vyberte zařízení a klikněte na vymazat všechna data
    1. Vymazat všechna data - v podstatě factory reset, neboli obnova továrního nastavení
    2. Vymazat jenom data tohoto účtu - odstraní pouze data spojená s vaším Exchange Online účtem
  6. Potvrďte odstranění dat, pokud jste si opravdu jistí, že to chcete. Opět připomínám, že možnost vymazat všechna data uvede zařízení do továrního nastavení (neodstraní pouze e-maily) .
  7. Data budou odstraněna jakmile bude zařízení opět online a připojené k serveru Office 365. Mělo by vám přijít několik e-mailových oznámení o dokončení smazání.
  8. Pokud budete chtít zařízení opět přidat, musíte ho ještě se seznamu odebrat. Jinak bude vždy znova odstraněno po připojení k serveru Office 365.
Outlook Web Access - vzdálené odstranění dat
Vzdálené odstranění dat v Outlooku Online

Co mohu udělat jako administrátor?

Jako administrátor můžete použít centrum pro správu Exchange Online, kde můžete udělat to samé co uživatel. Nebo můžete použít centrum Zabezpečení a dodržování předpisů pokud ve společnosti máte aktivovanou správu mobilních zařízení Office 365 MDM (Mobile Device Management for Office 365).

Vzdálené odstranění e-mailových dat pomocí správy Exchange Online

Stejně jako koncový uživatel, můžete jako administrátor použít stejnou možnost vzdáleného wipu zařízení.

  1. Přihlaste k vašemu účtu Office 365 na adrese https://portal.office.com/
  2. Přejděte do správce Office 365 > Centrum pro správu Exchange > příjemci >poštovní schránky
  3. Vyberte a rozklikněte příslušného uživatele
  4. V okně pro úpravu uživatele přejděte do funkce poštovní schránky > Mobilní zařízení > zobrazit podrobnosti
  5. Vyberte zařízení a klikněte na vymazat všechna data
    1. Vymazat všechna data - v podstatě factory reset, neboli obnova továrního nastavení
    2. Vymazat jenom data tohoto účtu - odstraní pouze data spojená s vaším Exchange Online účtem
  6. Potvrďte odstranění dat, pokud jste si opravdu jistí, že to chcete. Opět připomínám, že možnost vymazat všechna data uvede zařízení do továrního nastavení (neodstraní pouze e-maily) .
  7. Data budou odstraněna jakmile bude zařízení opět online a připojené k serveru Office 365. Mělo by vám přijít několik e-mailových oznámení o dokončení smazání.
  8. Pokud budete chtít zařízení opět přidat, musíte ho ještě se seznamu odebrat. Jinak bude vždy znova odstraněno po připojení k serveru Office 365.
Vzdálené odstranění dat ze zařízení pomocí Exchange Online Admina
Odstranění dat pomocí administrátorského centra Exchange Online

Vzdálené odstranění dat pomocí Office 365 MDM (Mobile Device Managementu)

Pokud máte tuto službu v organizaci aktivovanou, doporučuji ji využít.

  1. Přejít na správu zařízení
  2. Vybrat zařízení
  3. Zvolit odstranění dat, nebo obnovení továrního nastavení
Vzdálené odstranění dat ze zařízení pomocí Office 365 MDM
Vzdálené odstranění dat v Office 365 Mobile Device Managementu
Máte nějaké dotazy nebo připomínky? Zanechte komentář a neváhejte se s námi spojit na facebooku!