Vzdálené smazání dat a e-mailů Office 365 ze zařízení
Smazání dat a e-mailů vzdáleně z telefonu nebo tabletu? S officem 365 to není problém. Dnes se naučíme co dělat:
- Pokud nám bylo odcizeno zařízení s firemními daty a účty Office 365.
- Pokud nám odejde zaměstnanec, který používal firemní účty Office 365 a Exchange Online na vlastních zařízeních.
Samozřejmě nemusí jít pouze o tyto případy. Zkrátka si ukážeme jak lze vzdáleně smazat firemní data ze zařízení a jak zařízení celé vymazat.
Bylo odcizeno zařízení s Office 365
Co mohu udělat jako uživatel?
Vzdálené odstranění dat ze zařízení
- Přihlaste k vašmu účtu Office 365 na adrese https://portal.office.com/
- Přejděte do webové aplikace Outlooku
- Klikněte na ozubené kolo v pravém horním rohu obrazovky (nastavení) > Možnosti (nebo všechny možnosti outlooku, nebo nastavení > mail)
- V levém menu zvolte Obecné > Mobilní zařízení
- Vyberte zařízení a klikněte na vymazat všechna data
- Vymazat všechna data - v podstatě factory reset, neboli obnova továrního nastavení
- Vymazat jenom data tohoto účtu - odstraní pouze data spojená s vaším Exchange Online účtem
- Potvrďte odstranění dat, pokud jste si opravdu jistí, že to chcete. Opět připomínám, že možnost vymazat všechna data uvede zařízení do továrního nastavení (neodstraní pouze e-maily) .
- Data budou odstraněna jakmile bude zařízení opět online a připojené k serveru Office 365. Mělo by vám přijít několik e-mailových oznámení o dokončení smazání.
- Pokud budete chtít zařízení opět přidat, musíte ho ještě se seznamu odebrat. Jinak bude vždy znova odstraněno po připojení k serveru Office 365.
Co mohu udělat jako administrátor?
Jako administrátor můžete použít centrum pro správu Exchange Online, kde můžete udělat to samé co uživatel. Nebo můžete použít centrum Zabezpečení a dodržování předpisů pokud ve společnosti máte aktivovanou správu mobilních zařízení Office 365 MDM (Mobile Device Management for Office 365).
Vzdálené odstranění e-mailových dat pomocí správy Exchange Online
Stejně jako koncový uživatel, můžete jako administrátor použít stejnou možnost vzdáleného wipu zařízení.
- Přihlaste k vašemu účtu Office 365 na adrese https://portal.office.com/
- Přejděte do správce Office 365 > Centrum pro správu Exchange > příjemci >poštovní schránky
- Vyberte a rozklikněte příslušného uživatele
- V okně pro úpravu uživatele přejděte do funkce poštovní schránky > Mobilní zařízení > zobrazit podrobnosti
- Vyberte zařízení a klikněte na vymazat všechna data
- Vymazat všechna data - v podstatě factory reset, neboli obnova továrního nastavení
- Vymazat jenom data tohoto účtu - odstraní pouze data spojená s vaším Exchange Online účtem
- Potvrďte odstranění dat, pokud jste si opravdu jistí, že to chcete. Opět připomínám, že možnost vymazat všechna data uvede zařízení do továrního nastavení (neodstraní pouze e-maily) .
- Data budou odstraněna jakmile bude zařízení opět online a připojené k serveru Office 365. Mělo by vám přijít několik e-mailových oznámení o dokončení smazání.
- Pokud budete chtít zařízení opět přidat, musíte ho ještě se seznamu odebrat. Jinak bude vždy znova odstraněno po připojení k serveru Office 365.
Vzdálené odstranění dat pomocí Office 365 MDM (Mobile Device Managementu)
Pokud máte tuto službu v organizaci aktivovanou, doporučuji ji využít.
- Přejít na správu zařízení
- Vybrat zařízení
- Zvolit odstranění dat, nebo obnovení továrního nastavení
Máte nějaké dotazy nebo připomínky? Zanechte komentář a neváhejte se s námi spojit na facebooku!