Image Image Image Image Image Image Image Image Image

By

7.12.2016

Nastavte si doménový koš v Office 365 pomocí správce Exchange Online

7.12.2016 | By |

Byli jste zvyklí používat doménový koš na svém starém serveru, nebo pouze chcete, aby se zákazníkům nevracely e-maily při zkomolení Vaší e-mailové adresy? Exchange Online, ani Google G Suite toto nenabízí jako základní funkcionalitu. Můžete si to však sami za pár minut naklikat. Pojďme se podívat jak na to.

Přihlášení do Centra pro správu Exchange Online

Nejdříve se musíte přihlásit do Office 365 jako správce pomocí účtu Vaší organizace a následně ve správcovském centru vybrat centrum pro správu Exchange Online.
Správa Exchange Online

Vytvoření distribuční skupiny obsahující všechny interní schránky

V centru správy Exchange Online vybereme záložku příjemci, poté skupiny a kliknutím na + přidáme novou dynamickou distribuční skupinu.
Dynamická distribuční skupina Office 365
Vyplníme název skupiny a její alias (tedy co bude před @vasedomena.cz) a zaškrtneme „Všechny typy příjemců“, čímž se do skupiny automaticky přidají všichni uživatelé, kteří mají schránku v Exchangi Online.
Nastavení dynamické dystribuční skupiny v Exchange Online

Nastavení domény

Po vytvoření dynamického distribučního seznamu musíme nastavit doménu na typ „interní přenos“ místo základního nastavení „Autoritativní“. Přejdeme tedy na záložku „Tok pošty“ a její pod menu „akceptované domény“, vybereme doménu, pro kterou chceme používat doménový koš a v jejím nastavení změníme typ na „Interní přenos“. Pozor! Toto nastavení nefunguje při hybridním nasazení Exchange Online s On-premise Exchange serverem.
Akceptované domény exchange Online
Doména pro interní přenos v exchangi online

Pravidlo pro tok pošty

Nyní se dostáváme k samotnému závěru a tedy k nastavení pravidla, které bude zpracovávat doručenou poštu. Zůstaneme na záložce „tok pošty“ a přejdeme na sub menu pravidla. Pod tímto menu si pomocí tlačítka + vytvoříme nové pravidlo.
Pravidla pro doručenou poštu v Office 365

Nejdříve si klikneme na „Další možnosti…“ abychom se dostali k požadovaným možnostem pravidel.
Další možnosti pravidel doručené pošty Exchange Online
Poté si pravidlo pojmenujeme – např.: „Doménový koš“ a zadáme tyto pravidla:

  1. *Použít toto pravidlo, pokud… > Uživatel je interní/externí > mimo organizaci
  2. *Udělat toto… > Přesměrovat zprávu na tito příjemci > Vyberete uživatele, kterým mají chodit zprávy, které zachytí doménový koš.
  3. Kromě případu, kdy… > Příjemce je členem této skupiny > Vyberete Dynamickou distribuční skupinu, kterou jsme si vytvořili na začátku návodu.

Doménový koš v Office 365 - nastavení pravidla pro tok pošty

A máte hotovo :). A pokud se Vám s tím nechce dělat, napište nám požadavek na Servicedesk a my Vám to za úplatu nastavíme za pár minut, dle Vašeho přání.